Communicatieteam: ‘Wij zijn bezig met de huisstijl en de website’

“Mede omdat we over vier jaar op eigen benen willen staan en vanwege de onafhankelijke positie, is het is belangrijk dat het Zorgtrainingscentrum een gezicht krijgt.”

“Daarom zijn we gestart met de ontwikkeling van een beeldmerk en een huisstijl. Op 2 december is hiervoor een voorstel gedaan dat door het communicatieteam en het programmateam positief is ontvangen. Het ontwerp wordt binnenkort voorgelegd aan de communicatiemedewerkers van de betrokken partners en de stuurgroep. Bedoeling is dat het in januari definitief wordt. Daarna worden de huisstijlmiddelen verder uitgewerkt.

Website

In november is ook begonnen met een website. We hebben geïnventariseerd wat we zoal op de site willen laten zien, onder andere een animatiefilmpje dat in het kort vertelt wat het Zorgtrainingscentrum is. In januari starten we met de content, tegelijk kijken we dan ook naar de vormgeving. Bedoeling is dat de site live gaat tijdens een bijeenkomst waarbij ook de communicatiemedewerkers van de betrokken partners aanwezig zijn.

Communicatietoolkit

Via nieuwsbrieven (4x per jaar) houden we de betrokkenen op de hoogte van wat er rond het Zorgtrainingscentrum gebeurt. Ook komt er een communicatietoolkit die gebruikt kan worden om de achterbannen en andere doelgroepen van de deelnemende partners te informeren.
Een ander plan is om een kalender te ontwikkelen met daarop de data van alle bijeenkomsten op het gebied van zorg zodat we de bijeenkomsten van het Zorgtrainingscentrum, bijvoorbeeld de partnerbijeenkomst daarop kunnen afstemmen.

Scrum

Net als het projectteam van het zorgtechnisch lab werken wij ook op basis van Scrum, wat betekent dat we steeds heel doelgericht en in een klein team onderdelen uitwerken. Wat we gaan oppakken staat in ons communicatiejaarplan.”